postheadericon Informatyka w placówkach wychowawczych

63W naszych czasach czasami zdarza się, że maluch już od najmłodszych lat potrafi posługiwać się urządzeniami elektronicznymi. Znaczenie ma tutaj głównie telefon i komputer. Rodzice często umiejętności dziecka odczytują, jako przejaw jego inteligencji i poklaskują jego poczynaniom. Niestety w rzeczywistości jest odwrotnie. Większość dzieci nauczonych od najmłodszych lat posługiwania się takim urządzeniem w okresie szkolnym radzi sobie o wiele gorzej od rówieśników. Związane jest to przede wszystkim z uzależnieniem dziecka od Sieci, dla którego jest to jedyny i najistotniejszy świat. Otoczenie nie ma już znaczenia. Jeżeli chodzi o przedmiot informatyki w szkole oczywiście jest to potrzebne, jednak najwcześniej od piątej albo czwartej klasy szkoły podstawowej. Dzieci są w tym czasie właściwie rozwinięte, aby pojąć zagrożenia płynące z Internetu. Należy wspomnieć też o odpowiednim organizowaniu takich zajęć. Dzieciom należy pokazać, że Internet to nie tylko rozrywka, a przede wszystkim narzędzie pracy. Mimo wszystko uzależnianie się nastolatków od przestrzeni wirtualnej to nietrudne do zaobserwowania zjawisko, które trzeba ograniczać. W przeciwnym razie niezwykle trudno będzie za kilka lat o naprawdę najlepszej klasy techników oraz specjalistów.

Comments are closed.